En ridtur senare

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8 & Tamron 70-200/2,8
 
Har varit en lång dag i stallet, utsläppet i morse, på med tappskon på Corona och så en ridtur på det. En glad dam var det jag satt på som var otroligt fin! Red på ett nytt bett, rakt appel mouth och hon gick otroligt bra på det. Så ett sådant lär införskaffas senare.
 
Hon blev mycket rundare i formen och tog bettet bättre. Så det behövs bytas bett oftare. Har ju bara mina tredelade med fasta ringar... Har några bett till som ska testas, men rider på detta i morgon oxå för att verkligen känna skillnad.
 
Efter ridturen var det en svettig Corona som kom in i stallet, så ut på ridbanan och hoppas på en rullning, men icke. Det var inte intressant. Hon stog mest på mitten och tittade sig omkring. Hah. Men kul med kroppsbilder med, så man ser om det blir någon skillnad :)

Kommentarer
Postat av: my

Härligt att hon gick bra på det! Men tänkte bara varna dig om en sak så du upptäcker det om det är på bettet du köper.

Jag köpte mitt i november och tänkte inte på att kolla det så noga och sedan för någon vecka sedan kollade min kompis på det för hon skulle testa och då upptäckte hon att det var alldeles snett. Alltså bettringshålen var i olika höjd så det såg vridet ut. När hon var på hööks och skulle köpa så var det ett flertal som var så dom som jobbade slängde dom på en gång och sa att det var allvarligt produktionsfel. Så jag var in och lämnade tillbaka mitt också och det gick hur bra som helst.

Bara satt du vet och kollar en extra gång så det inte är något fel på det du köper :D

Svar: Tack så jättemycket! Det var inget jag visste och då jag planerar att köpa ett så ska jag definitivt kolla så att det ser bra ut.Synd bara att du han rida så mycket på det innan det upptäcktes, hoppas det inte gjorde någon större inverkan på din ponny :/
Linda Enarsson

2014-02-18 @ 20:45:10
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0