Varför man inte rider med benlindor...

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Utsläpp av hästar i morse, mockade och gjorde allt i ordning i box och mat. Tog in min dam för en ridtur. Red iväg ut på grusvägarna, gick bra! Däremot mycket is på vissa ställen så valde att galoppera i ridhuset för att kunna göra det över huvud taget. Stark men lyssnade, någonting mitt i mellan läge. Fin men ändå inte. Blev otroligt mycket övergångar och tempoväxlingar.
 
Efter ridturen, ut i hagen igen. Upptäcka att hon äter upp staketstolparna, fundera ut hur jag ska försöka få bukt med det. In i stallet och putsa all läderutrustning. Pyssla och fixa, åka hem för att äta och sedan åka iväg till ett kalhygge och hämta upp pinnar. Grova pinnar. Kasta ut i hagen och hoppas att damen nu äter på dom istället för på stolparna. Hmm. Fylla på med vatten i hagen och fylla upp den sista höpåsen. Kollade även en snabbis när Petter red Jaco, westernstyle. Otroligt häftigt! Ett perfekt avslut i stallet.
 
Nu är jag nyduschad och ska göra mig i ordning för att åka till Västerås med mamma :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej min häst äter också på stolpar jag köpte en burk på granngården och pensla på stolpen och då slutade min häst att tugga :)

2014-02-11 @ 06:33:47
URL: http://Wibban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0