Att bygga eget

Måste säga det, att jag och sambon har planer att inom en snar framtid hitta oss ett hus, att flytta ifrån lägenheten och göra allt på riktigt. Och då är det inte frågan om att hitta ett hur så nära järnvägen som möjligt. Utan då är det mera landet och mark som är intressant. Och som ni kanske förstår så ska det finnas garage och stall. Men vi är väldigt öppna för förslag, och jag har en hel del tillgångar att avnända mig av. Så det behöver helt enkelt inte finnas stall på gården, så att säga. Älska att ha en pappa som är snickare! Så jag har faktiskt börjat spåna lite på idéer om hur jag skulle vilja ha det, om det blir ett helt nytt stall eller ombyggnation, det visar sig vad vi fastnar för.
 
Men vad är då viktigt att ha i stallet? Jag vill ha 4-6 boxar, sadelkammare och stort foderförråd, eller höskulle, då kan förrådet vara mindre och endast för kraftfoder. Jag vill gärna ha en spolspilta, utrymme för att hänga upp blöta täcken, bred stallgång, högt i tak, fönster till varje box som är öppningsbara, stora luftiga boxar och utrymme för pelletssäckar. Alltså, shit, detta kommer bli sjukt svårt att få till i bara ett stall. Men inget är omöjligt! Det har jag lärt mig.
 
Har försökt att få fram lite ritningar på olika lösningar av stall, och dessa två fastnade jag lite för. Speciellt den första. Alltså lyckan att få till ett sånt stall!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Intressant! Kommer du ha inackorderingar? Vart planerar du att flytta och göra detta? Uppland?

Svar: Jag planerar att ha 1 eller 2 inackorderingar, men allt ska bli klart först. Vi har inte hittat något än och vi ska börja i rätt ända med att gå till banken först och kolla våra möjligheter. Men det kommer att bli inom Uppland, ja :)
Linda Enarsson

2014-10-11 @ 11:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0