120 lekande lätt!

Foto: Stina | Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Träningen börjar bra, blir till katastrof och avslutar grymt! Så länge hindren är låga så hittar vi ett riktigt bra flyt och det känns så bra! Så höjdes hindren upp till 1 m och Corona lägger på en fulnit på ett av hindren och jag hittade bästa läget, hinner till och med börja lätta för vi var ju "på väg" och så nitar hon. Fuling..
Får problem med ännu ett hinder sen, som vi tragglar med typ 1000 gånger känns det som. För att sedan hoppa klart banan och få till det rätt bra.
 
Sedan var det Jennys tur att höja upp hindren till 120 med Vanten och ta sig en runda. Och då kändes Corona så grymt bra att jag ville hoppa den gula oxern igen, som vi fick problem med när jag hoppade banan. Såklart på samma höjd som jag hoppade den! Flyger lekande lätt över den, för att sedan hoppa de tre första hindren på banan igen, men då låg första oxern på ett stigsprång med 120 i bakkant, räcke 110 och så 5 galoppsprång till ett räcke på 120. Jag fick inte riktigt till distansen i mellan, men till slut seglar vi över det andra hindret med marginal! Finaste hästen!
 
En dåligt träning blev till något bra!
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Härligt!<3

Svar: Mycket! :D
Linda Enarsson

2015-04-09 @ 11:45:05
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: my

Såg jättefint ut :D Hon är så himla snabb haha! :D

Svar: Tack! Ja ibland lägger hon in en till växel och bara galopperar på ;D
Linda Enarsson

2015-04-09 @ 19:28:41
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0