Manuka Honey

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Något jag blev rekomenderad av veterinären var att använda Manuka honung i såret, igår fick jag hem den och har haft det i två gånger nu. Det är en medicinsk honung som ska hjälpa till med läkeprocessen. Något ni har hört talas om? Jag vet att de ska vara bra mot bland annat mugg, men aldrig hört om att ha det i sår.
 
Eftersom att den kom igår så har jag inte hunnit se någon skillnad än, men jag håller tummarna på att den hjälper en aningen bättre så att detta kommer gå fort!
 
En Corona som trodde att hon skulle få gå ut i sin stora hage igen efter att jag bandagerade om, hon försökte sig på en bockning men gav upp när hon insåg hur nära staketet var. Stackarn! Men kompis med Millan verkar hon vara, och det är skönt då det är Millans ordinarie hage som går brevid. Håll alla tummar på att Corona håller sig i skinnet vid insläppet idag, det är nämligen jag som har det!

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney -~♥

Hoppas det fixar sig!! <3

Svar: Det tror jag, ser ljust ut! :)
Linda Enarsson

2015-03-06 @ 09:09:50
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: Anonym

Har inte testat honungen själv men har också hört bra saker om det från min veterinär.. Bl.a på inkar. 😊

Svar: Jag får hålla tummarna på att de är bra :D
Linda Enarsson

2015-03-06 @ 18:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0