Kanelbullekladdkaka!

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Nu är det så, att jag aldrig han med att baka några kanelbullar igår på just kanelbullens dag. Så jag tog tag i saken idag! Och gjorde en riktig specialare, men helt i min smak! Jag har alltså inte hunnit provsmaka denna kaka innan inlägget publiceras, så ni vet!
 
Men här kommer receptet.
Kanelbullekladdkaka
150 gram smör
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
1/2 krm salt
2 1/2 dl mjöl
2 ägg
 
Garnering
Pärlsocker
 
Och så börjar vi med att sätta ugnen på 200 grader, sedan smälter du smöret och låter det svalna något. När det är klart är det dags för att ha i resterande av ingredienserna, jag valde att blanda allt i kastrullen för att minska på disken - kanske inte så konstigt när man handdiskar... När allt är ihopblandat så häller du ner det i en form där det sitter ett bakplåtspapper i botten. Jag valde en med löstagbar kant. In med kakan i mitten av ugnen i ca 15-20 grader. Beroende på hur kladdig du vill ha kakan.
Sist, låt kakan svalna i formen och servera med vispad grädde!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh vad spännande, det var något helt nytt! :)

Svar: Den var supergod! :D
Linda Enarsson

2015-10-05 @ 17:06:03
URL: http://ajosefinm.blogg.se
Postat av: Paulina

Mums! måste testa!!

Svar: Väl värd att testa :D
Linda Enarsson

2015-10-05 @ 17:25:50
URL: http://nouw.com/paulinaste/
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Mums :)

Svar: Ojah! Den blev riktigt smarrig! :D
Linda Enarsson

2015-10-05 @ 18:23:48
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0