När rutinerna börjar komma natruligt

 
Var ska jag börja?!
Här på Hormesta Säteri trivs jag och Corona som fisken i vattnet.
Allt roligt vi får vara med om, kanske mest jag då, men i morgon kör vi första träningen för J. Spännande!
 
Allt rullar på, jag har min lägenhet, i ridhusets kortrida, där jag i princip bara sover. Jag har stallet max 100 meter bort, där Corona står i sin box, och där alla mina underbara arbetskollegor står. Just för stunden är det 11 stycken fina hästar som jag arbetar med varje dag. Bland annat Ferro, Frasse och Melwin syns på bilderna!
 
Corona går i en stor och fin hage om dagarna, där hon såklart lyckas hitta den enda leran som inte finns att göra en inpackning med. Ridmässigt så rullar det på och går riktigt bra, och som jag skrev tidigare så rider vi första träningen för J i morgon.
Men jag har även ridit två av J´s hästar, Teuqila, lite av det svårare håller för min del, sedan Melwin, stallets största häst på ca 180 cm. Mycket trevlig häst, rolig att rida! Sedan är han även en av stallets gosegubbar, det tillsammans med Frasse. Mysiga killar dom där! Haha.
 
Kort sagt, jag har hittat så rätt! Alla här är otroligt trevliga och har öppna armar, man känner sig så välkomnad! Och det känns så bra, för jag har hittat hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0