Fälttävland

Vissa stunder skulle jag vilja tävla fälttävland, det ser så grymt roligt ut! Fart, hinder men samtidigt sån kontroll man måste ha. Synd att man inte har tillgång till en terränghäst, terrängbana eller är bra på dressyr. Annars skulle detta lätt vara min gren. Fyfan så härligt att träna och tävla, men så svårt det måste vara att träna. Hästen måste ha en sådan kondition, teknik, förstånd till hinder och veta vad den ska göra. Ryttaren likaså, kan inte vara lätt. Men jag skulle kunna göra allt för att bara få testa!

Hur häftigt och härligt ser inte detta ut då? Galoppera genom vatten, hoppa häftiga hinder, galoppera fort över öppna fält. Nej fy vad häftigt det skulle vara.
Har inte ens varit på någon tävling äns, skulle lätt vilja åka till en fälttävland och bara fota. Hoppas jag kan åka till Strömsholm i sommar, då ska jag kolla!


Vad för gren tränar/tävlar du i? Finns det någon annan som du skulle vilja träna/tävla i? :)

Kommentarer
Postat av: Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Hej! Trevlig blogg!



Hästtidningen Ryttarliv lägger upp stort bloggarkiv! Vill du ha din blogg publicerad på tidningens sida? Skriv några rader om din blogg och din adress till [email protected] så länkar vi! Bästa hälsningar, Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

2010-03-01 @ 14:15:56
URL: http://www.ryttarliv.se
Postat av: Dessie

lääskigt :O

2010-03-01 @ 19:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0