Rymling för en natt

 
Natten till den 9e december, en söndag, blir jag ringd av en vän runt kl 3.30, och hon berättar att min häst med kompanjoner är på vift utanför hagen. Jahapp, ringa stallägaren och underrätta, kasta på sig kläderna och sätta sig i bilen de ca 2,5 milen till stallet för att hjälpa till. Min stackars lillebror blev väckt och fick snabbt infinna sig att följa med som hjälp. Väl på plats har stallägaren fått tag i hästarna men de promenerade med hästarna hem. Avlösa en av dom så den andre kan åka hemåt och förbereda hur vi ska behålla hästarna i boxarna där stalldörrarna inte var klara än. Men som ni ser på bilden, lyckas man med det mesta en tidig söndagsmorgon. Hästarna hade tagit sig en promenad, inte svettiga och knappt skitiga, så dom hade antagligen rätt kul.
 
När läget var under kontroll, åkte vi hemåt jag och brorsan, för att nästan hemma bli väckt till verkligheten av min telefon där alarmet gick igång... Så det var bara hem och äta frukost och göra sig i ordning för en dag på Lurbo RK och fotografera 200 starter. Men det gick bra! Direkt mot fotbollsträning och avslutar dagen med att få upp alla bilder ca kl 23.30 kommande kväll/natt. Jo men ibland ska man känna att man lever, en lång dag blev det! Men som tur är, blev bra i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0