Rida nya hästen

Dagens ridpass på ridskolan blev dressyr, på Sunny, den nya ridskolehästen. Däremot vet jag inte om den blir kvar där då den står på prov :)
Iaf så blev det ett dressyrpass på henne, jag gillade henne väldigt mycket. Rolig häst att rida! Väldigt fin, men så fort det glappade minsta lilla på tygeln och hon slog upp med huvudet och började fajtas med en.
Vi red mycket skänkelvikningar och öppnor, som hon verkade kunna väldigt bra, iaf den första delen. Öppnorna var betydligt svårare att få till då hon helst ville gå in i en skänkelvikning eller bara inte förstod vad jag menade.

Sammanfattat var det en bra lektion, kändes helt okej och jag fick till en bra känsla. Lyckades t o m sitta ner ganska bra i traven (; Guldstjärna till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0