Knasig kille

Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8
 
Dagen började med att hästen sparkade mig.
När Bello är pigg - när han vilat för mycket eller inte ridits igenom tillräckligt - så blir han helt knäpp och pigg. Så han står alltid och sparkar med frambenen i stallgången, och självklart lyckades han sparka till mig när jag pratade med Vickan.
Vickans häst Filur har varit halt i några veckor och har otäcka sår på nosryggen, så veterinären var ut och kollade det. Så vi var i stallet samtidigt.
Och han gav sig inte den dära Bello, utan fortsatte att sparka hej vilt om sig. När jag såg att han började sparka mot mig så blev jag så jäkla förbannad. Sen stog han still. Knappt att han flyttade på sig när jag bad om det.
Så jag valde att ha dressyrspö och sporrar för att verkligen jobba honom. Och nog gav det resultat. Har nog aldrig varit med om att hästen har galopperat så sakta, någon hade juh nästan kunnat skritta brevid. GALET(!) så fin han blev. Och det var detta han ville, att jag skulle rida honom hårt.
 
Tro det eller ej, men jag har en extrem arbetsmyra till häst, han gillar absolut inte att vila i 2 dagar, en räcker (;

Kommentarer
Postat av: my

haha söt :D
Knasig häst ;) fast bra att dom vill arbeta ju! :)

2012-08-24 @ 18:22:57
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0