Hoppning ännu en gång

Idag på ridlektionen var det hoppning på schemat, själv blev man med, tills man insåg att Madde kom med sin privathäst senare.
Fokus låg på att få hästarna korta och studsiga, hade en distans med 21,5 m mellan ett räcke och en oxer. Hindrena började som kryss för att ha hästarna korta och rida på volt över, sedan blev det hoppa första krysset, volt och sedan andra krysset. Max som jag red är svår - för mig - att rida ihop, då han är väldigt lång i kroppen så jag orkar inte hålla ihop han. Blev kämpigt att göra övningarna men på slutet släppte det riktigt bra.

Fortsatte sedan med att sätta upp kryssen till räcken, och rida på så korta galoppsprång som möjligt. Jag lyckades få in som mest 6,5 galoppsprång då jag inte orkade hålla ihop han det där sista språnget.
Vi ökade på galoppen juh högre hindrena blev.

Sist hoppade vi en liten banan som en 8-volt, hade lite svårt att hitta lägen ibland, men det relativt bra ändå.
Jag är nöjd med lektionen även fast det var riktigt kämpigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0