Hoppträning 26/2


Då ska jag äntligen ta mig tid att skriva inlägget om hoppträningen. Och som ni ser så funkar videon oxå (;

Iaf så gick det super under hela träningen! Vi började med en uppvärmning som vi kollade gas och broms i trav och galopp. Corona var lite seg i starten men när hon förstått grejen så var hon kvick som tusan! Extra roligt var det att få öka på i galoppen (;

Fortsatte in på en serie med kryss med bommar före och efter, 2 galoppsprång in i en studs på 5 hinder. C hoppade super in på krysset men det blev lite kort i början till studsen som även syns på filmen att vi fick in ett halvt språng extra. Efter att ha hoppat den några gånger så hade vi höjt kryssen rejält och C hoppade bättre och bättre juh längre in i träningen vi kom.

Efter serien så blev det att hoppa bana. Första hindret på banan var lite "läskigt" samtidigt som det var superkul att hoppa, så en bakutspark smög sig in (; Själv var jag inte beredd på det så det blev volt efter hindret, likaså efter serien då hon var lite piggelin.

Hoppade sedan banan bakvänt, och vi började med att riva första hindret, som vi sedan tog om efter banans slut.

Det var så kul att hoppa! Och det tyckte nog Corona oxå, hon var superpigg hela träningen igenom men ändå så lyhörd. Jag som inte ens ser lägen behövde knappt tänka på det utan bara hålla rätt tempo så skötte C taxering och avstånd. Hon är så rolig att hoppa, så jag hoppas vi kan komma igång och hoppa lite regelbundet :)

Det var kul att höra att de andra i gruppen tyckte Corona var så fin, och hoppade så bra, så Linda, ta åt dig en massa! :D

Lite saker att tänka på för mig är att inte slänga så mycket med överlivet, ha bättre kontakt mellan skänklarna och rida bättre vägar. Men något jag är väldigt glad att jag har haft hela tiden är mitt skänkelläge, det sitter oftast där det sitter innan, över och efter hindret :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

fina :D

2012-02-28 @ 22:37:37
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: my

tycker det såg superbra ut :D Man ser verkligen inte att du inte ridit regelbundet på flera år :)

2012-02-29 @ 19:19:31
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: lindis

Fantastiskt kul att se :) Corona är verkligen en klippa! Kommer man galet mot hindrena så hoppar hon i vilket läge som hellst, bara man håller om med benen. Skrattade när jag såg första hindret på banan ;)

Red du med jennie, madde och gimogänget? Vet att de gillar henne mycket :) Fina lilla Corona som alltid gör sitt bästa!

Och du är såklart duktig du med :) c är ju väldigt duktig, men speciell. Så rida bra måste man kunna för att få henne att jobba!

Vore superkul om du fortsatte hoppa lite, det är ju det bästa hon vet ;) och som sagt, tirk har ju några hemmatävlingar nu i vår... hehe

2012-03-01 @ 11:26:57
URL: http://lindanasbom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Riktigt bra ridet!

Och som du skrev, skänkarna sitter perfekt ;)

Blev tårögd när jag kollade på videon dessutom!

Va så fint ridet och så blev jag jäääätte sugen på att rida..

Jätte fint som sagt :)

2012-03-01 @ 18:36:55
URL: http://puuckoknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0