En rolig fråga

Hur fick du egen häst/foderhäst? Tjatade du dig till det? Gjorde du gentjänster? Fixade du allt själv? La du fram bra argument eller var det dina föräldrar som insisterade? BERÄTTA!
 
Denna fråga hittade jag på ponnysanning.se, och tyckte det var kul att svara på den. Fast på min egna blogg :)
 

Jag har en egen foderhäst, som ni vet (;
Hur det kom sig att jag fick ta hem en foderhäst började redan för ca 2 år sedan. Jag hade slutat på ridskolan och red endast på min halvfoderponny Bounty, men det tog tvärt slut i mitten på februari, rättare sagt den 14e. Kul. I alla fall så blev det ett tvärt slut på ridningen, och efter en massa prat med föräldrarna så var det faktiskt mamma min som kom med idén att skaffa foderhäst, då vi hade hittat en i närheten. Så jag åkte och provred den, men den var alldeles för stor för mig, ca 170 cm hög. Jag provred några till och sedan hamnade det på is ganska så länge. Jag kollade in HästNet varje dag för att kolla om det kom upp någon ny intressant häst. När jag såg en annons på fb om en 4-åring som skulle ut på foder. Så hörde jag av mig, då jag visste vem ägaren var. Däremot fick jag inte med mig en 4 årig fullblodssto hem, utan det blev en 14-årigt halvblodsvallack. Inte direkt som det var tänkt från början, men jag har tänkt till om varför jag har tagit hem Bello. Och det kan jag skriva i ett annat inlägg :)
 
Men det jag vill få fram är att det var mina föräldrar som gick med på det, utan någon större övertalning eller mutor, haha (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0