Ett bra ridpass

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Hann inte med att skriva igår vad jag gjorde. Men damen blev lite smått friserad vid hovskägget, öronen och manen. Inga större skillnader alltså (;
Sedan gjorde vi bästa passet! Red barbacka då det regnade och jag inte vill förstöra nya sadeln på en gång (; Så på med schabrak och barbackagjord utan stigbyglar. Pinade mig själv alltså.
 
Men skrittade fram länge och sedan mycket volter i traven. Sedan blev det en övning som gick så otroligt bra! Red serpentiner med volt i varje båge och halter mellan bågarna för att ställa om och stämma av att hon var med mig. Hon skötte sig super och blev otroligt lösgjord. Vid varje långsida så gjorde jag först halter. Böt varv ett par gångar och desto mer lösgjord och fin hon blev desto mera utmanade jag mig och henne lite. Flytta för skänkel i volterna och la till sist in galopp på långsidan för att sedan bryta av i en samlad trav för att göra en snygg hörnpassering och sist en halt på det för att sedan fortsätta med serpentinerna. Så grymt fin hon blev! Hade nästan velat ha någon där och fota :)
 
Och så vill jag bara tala om att jag inte har något ridhus eller ridbana att hålla till på, så denna övning gjorde jag alldeles utmärkt på en äng. Lite svårare att veta exakt vart man gör volten och att alla blir lika stora. Men jag ser de som nyttig träning (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0