De 3 bruna stona

I morse gick jag upp tidigt, iof inte så konstigt när man gått upp 5 varje morgon i 1 vecka, då vaknar man vid 6 klarvaken (; Alltså uppe med älsklingen innan han åkte till jobbet. Men för min del blev det att fixa de sista bilderna från helgen, sortera tvätt och sedan på med ridbyxorna. Kasta in en omgång i tvättmaskinen och sedan drog jag iväg. Var i stallet strax innan 8. Började med Rayona, som hängde i grimman när jag borstade henne, mysiga häst!
 
Hon var spänd och tittig på allt, hade väldigt jobbigt med att få henne att slappna av, hon gjorde det jag ville men inte så avslappnat som man vill. Kämpade på i ca 45 min innan jag blev tvungen att ge mig och ta oss hemåt. Det var ändå stor skillnad i spändheten innan och efter. Jag hoppas att Linda hinner rida i morgon och kan lossa henne helt :)
 
Sedan blev det att ta in Corona, älskade fina häst! Som jag längtat att sitta på hennes rygg! Segkorven var hon i början, och skulle minsann visa att jag gjorde fel hela tiden. Men efter lite prövande så lyckades jag få henne ganska fin. Avslappnad trav i form och gjorde fina skänkelvikningar.  Försökte mig på nedsittning en sväng och det gick över förväntan. Blev en snutt galopp då hon missförstod min skänkel och fattade galopp istället. Och det var riktigt roligt, tyckte hon (; Galoppombyten och rycka tyglarna ur händerna på mig, haha! Försökte samla henne för att gå ner i trav men det ända som hände var att galoppen blev kortare och kortare. Haha. Söta häst (;
 
Måste säga att jag är imponerad och överraskad av att min ridning inte är helt borta, utan den sitter lite där inne. Allt är inte helt borta utan sitter lite försiktigt löst. Med lite mera ridning är jag nog snart tillbaka. Och så vill jag att tiden går liite fortare så jag kan börja spåna boxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0