Energi i stora lass

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Igår lyckades Corona ga omkull i hagen, av sitt egna misstag. Hon såg verkligen förvånad ut när bene försvann under henne på grund av leran. Jahapp tänkte jag. Så idag blev det longering för att se till att damen inte hade ont. Och det kan jag inte påstå att hpon hade. Började med att trava henne i ena varvet, och så när jag kunde konstatera att hon inte var halt där så böt jag.
 
Då fick Corona fnatt, och det blev galopp. Och ingen kort galopp, utan hon tog i allt vad hon kunde typ. Så när jag väl fått stopp på henne, så blev det att ta av longerlinan och sedan bara en smackning och hon for iväg som en kanon. Sedan motionerade hon sig själv i kanske 15 minuter? Och det var galopp hela tiden, fram och tillbaka. Bocksprång och flygande trav. Alltså shit, vilken uppvisning jag fick. Haha!
 
När hon lugnat ner sig och kunde skritta lugnt igen så spände jag in henne och arbetade henne på lina några varv, för att sedan skritta av och pysslas om i stallet.
 
Det här med att ta en lugn period uppskattas alltså inte av Corona, så jag får helt enkelt arbeta henne hårdare på våra uteritter. Inte lätt med en krutburk till häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0