Sjukhage och metacam

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag är min otursdag.
En uteritt med Karina på Trinity var planerad, iväg med oss efter lite strul. Skrittade länge och travade sedan på. När vi bestämmer oss för att bara ta en galopp uppför en backe och sedan vända hemåt igen. Då smäller det. Corona går lugnt och avslappnat i en fin galopp, och så blir det en rejäl bakutspark och så snubblar hon till efter. Hon fortsätter att galoppera och vill knappt stanna. Vi vänder tillbaka och när vi ska nerför backen igen så börjar Corona tvärhalta. Shit, nu har hon brytit benet, är tanken som går.
 
Längs med grusvägen hittar vi sedan på skon som Corona olykligtvis har trampat av sig. Och det blir fina blodspår efter oss i gruset. Hon hade trampat sig på ballarna. Och hon har tåbrodd. Kan det vara mera otur?
 
Så vi skrittar hela vägen hem, jag gåendes med Corona som tar sig fram haltandes på sin ömma hov. Väl hemma så har det runnit blod längs med utsidan av hoven, ett mini mini sår upptäcktes sedan. Men balltrampet var mindre roligt och veterinär tillkallades.
 
Som det ser ut nu är det vila i 2 veckor, bandagera om 2 ggr om dagen denna vecka ut och sedan en gång om dagen nästa vecka. Hon går med bara tre skor då jag har tur att få låna en barfotasko av en snäll kamrat i stallet. Det är metacam i 4 dagar då hon har rejält ont av trampet. Varför?!
 
Jag åker till fjällen på söndag och har redan ångest över att behöva lämna min häst hemma, nu blev den ännu värre eftersom jag ska lämna en skadad häst hemma. Efter en miljon samtal så har jag lyckats lösa det mesta, men usch vad jobbigt detta blev. Vetskapen av att jag har underbara stallkamrater som ställer upp är underbar, så tack snälla ni!

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Nej fy fan vad jobbigt :// usch! detta är aldrig kul :( Det var ju tur att det inte var så farligt iallafall, ni är snart på fötter igen!!

Svar: Nej, de känns lite jobbigt. Så jag hoppas att det läker fort och bra så att vi inte behöver vara ifrån motionen allt för länge :)
Linda Enarsson

2015-03-03 @ 18:35:51
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: kanintevaratyst.bloggo.nu

That's - what friends are for. . .:-)

En riktigt riktigt skön och trevlig semester önskar vi dig!! Vi löser det på hemmafronten!! Stina kör gärna lite "tänkartävlingar" med Corona och jag kommer att ha stenkoll på såret och telefonnumret till veterinären i bakfickan ifall det mot, förmodan blir sämre.
Allt gott till dig och Corona!

Kram/Anna

Svar: Massa kramar och ♥!
Linda Enarsson

2015-03-03 @ 20:08:55
Postat av: my

Men nej hua vad tråkigt :(

Svar: Ja, de känns en aning jobbigt. Men men, sånt som händer. Olykligtvis :/
Linda Enarsson

2015-03-04 @ 09:04:25
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0