Saknaden

 
En av de sista bilderna på mitt älskade hjärta
Saknaden är stor, efter henne. Mitt hjärta.
Jag vaknar varje dag och undrar varför jag ska kliva upp ur sängen, kan lika väl sova ett par timmar till och sedan åka direkt till jobbet. För ledighet vet jag inte vad det är. Dagarna är likadana, undrar varför livet ska se ut såhär, jag vill så mycket mera. Men allt ligger i träda. Ingenting händer,
 
Jag tror att saker i livet händer av en anledning, att byta inriktning, flytta eller prova något nytt. Men jag förstår verkligen inte varför mitt liv ska vara utan häst, utan min Corona. Känns som att jag försöker att leva detta liv, utan Corona, men att jag inte får det att fungera. Känner mig tom, som att det fattas så mycket i livet, i min vardag. Jag saknar planeringen, strukturen och kontrasterna i mitt liv. Nu kan man inte ens klara av att vara i gallerian den tid man tänkt för att köpa de där strumpbyxorna som behövs till middagen. Det är frustrerande. När livet tar en oväntad vändning, och man kan inte göra något alls för att vända det rätt igen.
 
En dag, kanske jag har en häst igen. Men när den dagen kommer. Det vet jag inte, och det skär i hjärtat att mitt liv ska fortsätta se ut såhär, för jag trivs som bäst på hästryggen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Linda ❤ Kom hit på en fika och hälsa på Corona blodsband. De skulle bli glada 😃

2017-12-25 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0