Tandläkarbesök och träningar

 
När dagen har bjudit på 7 hästar tränade av J, två tränade av mig, snyggt o städat i stallet och allt har flytit på bra. Massor av saker hinns med när man har två praktikanter i stallet + Dennis som tar all mockning.
Numera är man kallad The Boss och de ställs upp med raka ryggar och ger en givakt när man säger något. Haha! Kanske lite av en i alla fall. Mycket som händer och det är så roligt att jobba just nu!
 
Men tillbaka till träningar, jag har ridit Corona och Quickan för J idag, min egna får inte bara en guldstjärna, utan typ miljoner tror jag, Hon börjar bli så fin! Och det är så roligt att hon, min 20-åriga tant, går med på att hela tiden utvecklas! Hon lär mig så otroligt mycket denna häst.
Med ett snabbt byte av häst, så han jag även med att få hjälp med att rida Quickan, och det känns bra att ha haft J´s ögon på oss så att man gör rätt. Quickan är verkligen tvärt emot min egen i ridningen, så det gäller o ha koll på sakerna när man rider. Men alltid roligt och lärorikt såklart!
 
 
I söndags fick även Corona sina tänder kollade, såg helt okej ut med tanke på åldern, så nu känns det bra att det är kollat och åtgärdat. Nu gäller det att komma ihåg o följa upp om 6 månader för att checka att allt ser lika bra ut.

Kommentarer
Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Tycker att din häst är så himla fin!

Svar: Tack så mycket! Hon är otroligt vacker :)
Linda Enarsson

2017-02-16 @ 10:45:25
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0