Hoppning Bounty!

Idag vare sista gången för special idrotten. Hoppning för Cissi. Började med att man red fram Ani ist för Bounty. Gick väl inte sådär jättebra precis. Hon är verkligen en fin häst :D Lite ovillig att böja vänster men det tror jag att Moa redan kämpar med (; Sen blev hon supertaggad i galoppen och drog mot hindrena. Ruuligt!
Moa red min ponny då, gick bra för dom för att vara första gången på min lite konstiga ponny :) Nejdå! inte är Bounty konstig, hon är speciell! Som Cissi och Uffe säger :')

Sitter upp på min ponny och hon var faktiskt väldigt lugn för att vara Bounty och hinder framme. Travade lite och sen började vi hoppa. Travbom innan ett litet räcke blev starten. min ponny osm inte har hoppat på 4 veckor blev överlycklig! Sen vare galoppbom, ett galoppsprång och en liten oxer. Min ponny tyckte inte om att ha det dära galoppsprånget i mellan så hon tog det på studs!
Sen en studs, 4 galopsprång till ett räcke. Gick faktiskt bra där. lite bråttom i studsen men hon satsar inte på att ta flera sammtidigt längre :)
Sen vare en 3 kombination med 1 galoppsptrång i mellan, 3 oxrar på rad. Hon tänkte allt försöka på studs där med, men hon kom på att det blev för långt och la in ett litet galoppsptång i mellan, knäppis! Men vi tog oss igenom de med :)

Sen hoppade vi en banan och de gick väl sådär, jag glömde vänsterbogen 2 gpnger under hela lektionen så blev 2 stopp. Usch på mig för det!

Men nu ska det inte bli någe emra text, nu blir det bilder! :D

Foto: Dessie/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0