En bit på vägen

 
Nu får ni några gamla bilder på Qira. 
Jag sitter och räknar på antal kg hö min lilla häst eventuellt kan tänkas äta. Det är svårt. Men lär veta på ett ungefär hur mycket jag vill ha från bonden när jag ringer till honom. Beroende på hur höpriserna ser ut i år, kan pengarna dra iväg rätt mycket och snabbt, vilket jag tyvärr inte har råd med som student. Jag håller tummarna för att priserna är i hyffsat "vanlig" prisklass igen hos den bonde jag brukar handla, jag föredrar däremot kvalite framför pengar i slutändan.
 
Övrigt som har hänt, jag har skrivit kontrakt med nytt stall! Qira ska flyttas till Upplanda Hästgård senare under året, planen är i augusti som det ser ut nu. Men kan såklart ändras. Där har vi alla faciliteter för att fixa en så bra inridning som möjligt för min lilla pärla, ska bli spännande att börja!
 
Vi har även börjat tömköra, vilket har funkat helt okej hittills. Sakta men säkert ska vi ta oss framåt, ingen stress. Men allt är inte så enkelt som man tror, lite oense om vilket håll man ska gå åt och alldeles för mycket störningsmoment när man går på en ridbana utan staket i stället för ett stängt ridhus, men det kommer med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0