Träna!

Nu har jag ännu en sak att träna med Bounty. idag när man red ut (igen), men de är så kul nu när det är snö och allt. Men iaf så kan man juh trava nästan vart man vill, så började trava mycke tidigare än om det inte är snö. Så snart vare dax för lite galopp, så tänkte jag vänster galopp för det var en kurva lite längre fram. Fattar ponnyn vänster galopp? Nej! Hon fattar höger, jag bryter av till trav igen och provar igen. Höger. Tarv, och höger galopp. Och så håller vi på. Hon vägrar att fatta vänster galopp.

Sen tog vägen slut och ja var tvungen att skritta.

Ny väg och jag provar igen, höger galopp direkt. När jag nästan hänger på abra vänster sida så att hon ska typ "tappa balansen" så fattar hon vänster galopp! Duktig flicka :D
Låter henne galoppera när hon väl fattat rätt galopp. Så bryter man av för att det är en "läskig" grej enligt Bounty vid vägen, som hon har reagerat på förr.

Så ska man fatta galopp sen igen, och ponnyn fattar HÖGER galopp!
Usch på henne då. Gör några nya fatningar och till slutblire vänster igen.

Tog även en galopp längs med E4an, de gillades av ponny, ryttare och bilister! :D
Många kollade på en men vafan, min ponny var super!

Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

God jul :D



/ http://lolad.se/

2009-12-24 @ 02:21:28
Postat av: Parodibloggarna - En lyckligare stund i livet

Hejsan! Gullig blogg du har!

Kolla gärna in på våran blogg där vi gör parodier på bla Kissie, Dessie, AmandaVarDet mf!

Hoppas du får en riktigt God Jul!

// Alizz och Vixxie

2009-12-24 @ 17:45:37
URL: http://parodibloggarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0