Sen ridning!

Åkte till stallet med 18.20 bussen, börja fixa i ordning min plut och var inte ute till häst förän vid 8. Hagen är alldeles för dålig att rida i nu så får hålla mig till grusvägar och asfalt. Inte världens roligaste men man kan komjma på många övningar! Började med att trava i form på en rak och fin grusväg, tebax likaså. sen skrittade jag en liten bit till en annan längre grusväg. trava där med men med halvhalter, avsaktningar och ökningar. jag tänkte sakerna hon skulle göra och hon gjorde det! Så j******vla fin! sen på tebaka vägen tog vi galopp och då vare trav-galopp och galopp-trav. Inget snack om saken. Lite stark blir hon på vägen tillbaka men när jag sa trav så blev det trav.

Red på ett bra tag där och jobbade henne och hon gjorde bara som jag ville, tränade min nedsittning lite med. Så enkelt när hon går i ett lugnt tempo och lyssnar på mig. Ååh söta ponny som är bäst i världen! <3

När man kom tebaka och gjort i ordning min plutt, pysslat med Elviz, spolat av täcket, hängt in allt där det skulle vara och allt annat som skulle göras så gick man in en stund till Carina och pratade. Vi kom överens om att jag ska kolla hur mycket det kostar att rida i Upplanda-stallets ridhus. Det är stort, har hinder och nära.

Kul om man kan åka dit och rida någon gång med min plutt, kanske att man kan hoppa själv lite lätt oxå.´

Nej nu ska jag sova! Är helt slut. kom hem ca 22.15 tor jag och hara bara duschat och ätit ett päron.

Bilden är från 3 augusti -09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0