Dressyr ist för hoppning

Otur! Kan vara sista gången jag red Hicko, jag vet inte. Men iaf så hade jag tänkt hoppning men det visade sig vara dressyr.

Hicko var duktig, men det var värre med mig. När ska jag lära mig att rida? Aja, vi red för första gången (för mig) på lilla utebanan. Härligt! Blev sjukt varmt att rida ute.
Vi tränade på öppnor, slutor och lite förvänd galopp. Öppnor går finemang, men jag har värre för slutor. Kan inte förstå att det ska vara så svårt, men så äre. Sen skulle det bli serpentiner med varannan båge i förvänd galopp. Och självklart så byter Hicko galopp. Det slutade med att jag kunde göra förvänd galopp, men innan var det galopp - skritt - galopp - skritt igenom alla bågarna. Så kan det gå.

Men fick till det ganska bra på slutet, men är inte helt nöjd med mig själv. Hicko var desto bättre (;

Jag och Hicko, Foto: Dessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0