Hej hopp!

Nu är jag hemma från stallet, hoppade som sagt idag. Hade nog inte tänkt att hoppa så högt (; Haha, men det gick suuper! Klara, Moas lillasyster fick skritta fram Hicko medan jag byggde upp ett räcke på långsidan och en oxer snett igenom. Så satt jag upp och red igenom honom lite, hade gougen på. Går så mycket bättre än med snodd! Den ska jag "sno" av Moa (A) Nej men de funkar så bra med den så ska använda den :)
Hoppade fram på räcket som fick bli ett kryss i bärjan, försökte att få han lite studsig. Gick ganska bra, efter ett tag.
Ändrade om till räcke efter ett tag, och den slutade på 115! Helt amazing! Mitt rekord har alltid varit 110 på Janne :)
Sen blev de att hoppa oxern, hittade värsta bra lägena, och det väldigt ofta. En gång när oxern låg kanske på 110-120 så hittade jag inget, så tyckte synd om Hicko så styrde undan. Sen fick jag till bra språng igen och höjden slutade på 120!
han var så grymt duktig! Men jag tänker ta åt mig lite av äran, för första gången på länge har jag hittat så många lägen som jag gjorde idag. Fick honom att "studsa" lite och hade ganska stor koll på att jag kunde både länga och korta, amazing!

Jag skulle ha haft med kameran! Hade verkligen velat ha dom sista sprången på bild :(

Sen fick Klara skritta av honom med, och hon är väldigt duktig för att inte ha ridit så mycket! Och hon tyckte själv att hon var så duktig, sötis :')

Men nu ska jag sluta prata på om min lyckade hoppning, haha (; Ska kolla film snart, eller aah, när jag kollat runt en massa på sidorna jag måste in på!

Jag och Hicko i en skänkelvikgning, Foto: Dessie

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oh, vackraste finaste sötaste Hickory<33 Han är fan BÄST :D Tycker du inte? ;) Sötast, och snällaste och.. ;) Roligt att du slog ditt rekord :D

2010-04-08 @ 16:26:41
Postat av: N

SV: Sådär, är sjuk ;/ Men börjar bli bättre nu, har fått medicin ;)

2010-04-08 @ 18:29:55
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Moa

Sista oxern låg på 1.20 i bak ;)

2010-04-09 @ 01:10:10
Postat av: Therese Jensen

Söt ponny :) Kolla gärna min blogg :)

2010-04-09 @ 13:01:35
URL: http://hoppryttareen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0