Hoppa Hicko

Hopppning på special idrotten idag. Ninni fotade, jag red som ett arsel, Hicko var aspigg och stark. Varför kan jag inte bara rida häst? Ibland blir jag så trött, idag red jag inte häst för fem öre. Bara satt där och hoppades på att Hicko klarade hindrena själv typ. Fyfan för mig! Men efter att ha gjort en massa halter och övergångar så släppte det lite och han tog mina halvhalter. När jag höll på med massa lydnad så sökta han sig även neråt, alltså utan hjälpmedel som snodd eller goug. Amazing! För att vara jag på Hicko iaf :) Sen fick jag till en hyffsat bra runda, men blev inte helt nöjd ändå. Första sprången var bäst, sen tog jag en rejäl halvhalt efter 3e hindret och han lyssnade galant på de. Sen vare bara att leta lägen, har problem med att få med mig yttersidan när jag t ex ska lägga volter eller liknande. Så de är nåt jag måste träna på.

Iof finns det mycket jag måste förbättra med min ridning, därför lägger jag typ aldrig ut filmer när jag rider, jag vet vad jag behöver träna på, ingen behöver påpeka det. Jag mår inte bra över att se mig själv rida, så därför inga filmer heller. Ibland kan någon filma, men det är väldigt sällan.

Foto: Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0