Helt galet!

Ut med 9 bussen i morse, tog in pluttan och så bar det iväg, började blåsa kallt som satan och lite småsnö.
Red min "triangel", när man började att trava var hon helknasig, seg, pigg, seg, pigg o så höll hon på. Så ja beslutade att galoppera, och då väcktes damen (;
Travade lite sen och då vare rycka i tyglarna och bara springa. Försökte få ordning på de och hon blev lite lugnare när man travat ett tag :)
Pulsade lite i snön och så blev de lite mera galopp, hon blev helt galen och bara sprang! Hon drog iväg och jag hade ingen chans att kunna stoppa henne, så de blir att abra hänga med ett par emter (typ 50-100 m :'D) innan jag kan stanna henne (;
Skrittade ner i grusgropen och galopeprade på en volt i den höga snön, det var jobbit! gud vad hon drog mot den "öppna" delen, nej men åt det hållet hem var. Men då bara klappade jag på halsen och hon kom ner i rytmen igen. den övningen funkar väldigt bra ändå! Tack Jennifer (; Hon fick göra den på Maria Gretzers clinic :D

Så skrittade jag hem och man har precis kommit över bron, då kommer en lös hund springandes. Oops.  Brydde mig inte så mycket om den då, men när den började skälla och springa efter Bounty, då vände jag om och undrade om de 2 småbarnen kanske var hundens "ägare", asså att det var dom som hade den ute. Tydligen vare så för dom började ropa på den och kolla på mig. Stod bara stilla så dom kunde fånga hunden och så vände jag hem igen, travade lite på vägen där och skulle sen fatta galopp. Så fort som hon galopeprade då, så fort har hon aldrig galopperat. Det gick så j*vla fort att det rann tårar ur ögonen på mig, och jag fick inte stopp på henne. Jag blev t o m rädd, har aldrig varit de när jag har galopperat på henne och hon har dragit lite, men asså shit. Som hon galopperade.

till slut fick jag in en halt, och så blev det en jäkla massa halter efter det. Så provade jag galoppera igen men tröck ihop henne rejält, och så fort hon tänkte dra iväg då blev det stopp, halt direkt. Sen när hon galopeprade lugnt sista biten så bröt jag av och travade en liten bit, sen blev det skritt hela vägen hem :)

Och det blir ingen bild idag, känns som att jag använder samma bilder hela tiden så är lite meningslöst (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0