Mitt tävlingsår i bilder!


Uppsala Ponnyklubb, 1 mars
LD - han var extremt tittig, utesluten. Jag minns fortfarande känslan jag hade efter denna klass, jag var så otroligt glad att jag kom runt banan, även med för många stopp (; Vägrade ut oss på sista hindret.
LC med DM för ridskoleekipage Uppland - 0+8 fel, rev och vägrade i omhoppningen. Vann och fick titeln Upplands bästa ridskoleekpiage i hoppning.

Väsby Ridklubb, 19 april
LD+5 - Fick verkligen till en superrunda! Fick tyvärr en rivning på första hindret i omhoppningen, mitt eget fel för jag blev lite ivrig iväg till omhopp och drev på för mycket. Men en 4:e plats och röd rosett!
LC - Jag är inte alls nöjd med min insats, red otroligt dåligt i denna klass, la han helt fel på varje hinder och han gjorde hela jobbet själv, han fick ingen hjälp alls av mig. Men 0+0 fel och en oförtjänad delad 6:e plats för mig, men en välförtjänad rosett för Janne!

Tierps Ryttarklubb, 10 maj
LD - en clear round, nollade och fick en rosett.
LC - Fyfan vad vi var ett den rundan! Han lyssnade helt perfekt, jag fick dåliga språng första hindrena men sen flöt det på skitbra, kom till omhoppning och gasade mycket! Hemmaplan måste man ta i lite (;
Janne räddade mig på andra hindret i omhopp då jag drog i tygeln och han halvt stegrade runt och vi kom helt fel på hindret, mitt fel! Men en bra tid och upp i ledning. Som sedan räckte till vinst!

Enköpings Ridklubb, 17 maj
LC - Red helt pissigt första hindrena men gick bättre mot slutet av banan, kom till omhoppning och satsade inte mycket men red lite snäva svängar osv. Kom upp i ledning men slutade med en 3:e plats.
LB - Debuterade denna klass, det gick asbra! Första hindret blev lite off men sparkade på han lite och då tände han till, fick bra språng på dom andra hindrena och lyckades komma till omhopp i min första 1 m, fick till några jäkla bra svängar och Janne gasade på som tusan! Lyckades knipa 1:a platsen!

Gimo Ridklubb, 7 juni
LD - clear round, fick 2 stopp = 8 fel.
LC - Jag red väl bra till omhoppningen, lyckades få han över hindrena på första försöket, men när omhoppningnen kom så blev jag lite väl glad och gasade iväg, utan att ta tillbaka. Vi halvt kraschade i hindret och allt var helt och hållet mitt fel. Men kom runt på 0+4 fel och ingen placering.

Håbo Ridklubb, 13 september
LC - Jag red bra i grunden, men när vi kom till omhoppning så red jag en för snäv sväng och han stannade, sen tar han till och hoppar. River. Men kommer runt på 0+8 fel. Mitt fel!
LC div 2 - Jag rider bajsdåligt! Låter han vägra på samma hinder som i första, höll inte om med benen alls, gjorde inget åt det. Men resten av banan nollade vi, mitt fel att laget inte kom till omhoppning! Hade jag ridit häst så hade jag vart nolla.

Föreningen Rengsjöhästen, 27 september
LC - Rivning på första hindret, totalt mitt fel då jag störde han i språnget och han släppte frambenen. Resten av banan felfria. Skitfin! 4 fel i grunden.
LB - Han var skitfin, fick till bra språng och vi lyckades ta oss över muren på första försöket! Blev så glad när vi nollade att jag hängde på halsen <3 Lyckades även knipa sista placeringsplatsen, nämligen 4a!

Uppsala Ponnyklubb, 4 oktober
LB - Uppvärmingsklass, mest för att se hindrena. 18 fel
LB lag - han var lika tittig i denna klass som första, utesluten.

Detta var mitt tävlingsår, med bilder och resultat :) Enjoy!

Kommentarer
Postat av: M E L L L I I E

Du kan möjligtvis inte beskriva hur ni såg ut den 17 maj på ERK? :) Var nämligen där och fotograferade.

2010-01-20 @ 20:21:52
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: M E L L L I I E

Har kollat igenom alla bilder ifrån den tävlingen nu, har tyvärr inte hitttat någon bild som liknade din häst! :(

2010-01-20 @ 20:30:56
URL: http://mellliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0