Kritiserar mina egna bilder

Här på bloggen delar jag med mig av mina bilder och mitt liv, men jag tror aldrig ni har varit med om att jag har kritiserat mina egna bilder som jag tänker göra nu. Och det är mest för skojjs skull. Men jag har även en tanke bakom det.
Jag lägger upp bilder här på bloggen, för jag vill ha konstruktiv kritik, alltså att ni läsare ska kunna säga vad som är bra och dåligt i mina bilder. Själv tycker jag att ingen har någonsin skrivit en bra kritisk kommentar om någon av mina bilder. Så jag tänkte visa er hur jag kritiserar mina egna bilder, som jag för övrigt tycker är bra och som jag lyckats bra med!


Nikon D300s + Nikkor 80-200/2,8
Bra - Ekipaget är mitt över hindret, fina färger, varken över- eller underexponerad. Fin oskärpa i bakgrunden så att hästen kommer i fokus.
Dåligt - Hela hindret är inte med i bilden, som det var tänkt från början. Störande bakgrund - kunde ha ställt mig lite mer framifrån för att få bort läktaren.


Nikon D300s + Sigma 70-300/4-5,6
Bra - Jag har fångat själva ögonblicket i avslutningshälsningen.
Dåligt - En aning underexponerad, skulle haft ett annat objektiv så jag kunde få med större delen av hästen, helst hela. Även här lite störande bakgrund och jag hade kunnat välja ett annat ställe att stå på.


Nikon D300s + Sigma 70-300/4-5,6
Bra - Även här har jag fångat ögonblicker i när alla kollar under motorhuven på bilen, fina och varma fäerger, varken över- eller underexponerad.
Dåligt - Kunde ha beskärt den en aning mera, eller zoomat ut mera så att mer av bilen syns. Det beror på smak.


Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
Bra - Fin osärpa i bakgrunden pga det låga bländartalet.
Dåligt - Skulle ha backat lite för att få med mer av stenen och skuggan, bilden är överexponerad.


Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8
Bra - Fångar ögonblicket även här, när killarna står och pratar med varandra.
Dåligt - Skulle ha beskärt den lite mer så att killen till vänster inte syns lika mycket, även flytta mig mer till höger så att killen bakom och bredvid han i fokus är med i bilden med hela ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0