Filuris dag 2


Nikon D300s + Sigma 70-300/4-5,6

Och på grund av dåligt med bilder på pollarna i stallet blir det en bild från i början på maj.

Var som sagt till stallet idag och red en sväng på Filur igen. Blev framskrittning längs med grusvägen och sen ett hårt pass på åkern. Eftersom han var så pigg igår, tänkte jag göra av med lite energi. Och nog gick det allt, för energin var slut på både mig och honom. Vi lär ha träningsvärk i några veckor efter, speciellt jag som inte använt ridmusklerna på ca 1,5 år. Haha.

Som vanligt ganska stark i början, men tusan vad fin han var mot slutet! Jag tänkte så oerhört mycket på min sits, man märker alla sina brister när man inte rider så ofta... Så fokuserade mestadels på det. Lite för glad blev han i galoppen nån gång så det blev att göra en bestämd halt och sen fatta galopp igen. Han är så otroligt mysig att rida, härliga söta Filur :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0