En glad Bello

Foto Nellie, Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Idag kom jag på den briljanta idén att longera Bello, han har tappat en sko och har fått gått promenader ett par dagar, hovslagaren kommer på tisdag. Och nog var det en glad Bello som fick både trava och galoppera. Jag satte på en halsförlängare för att han skulle arbeta lite under den korta stund han fick gå på linan. Men i andra galoppen blev han lite föör glad att han lyckades dra snodden ur spännet. Det var lätt lagat av en händig kille. Där av att han inte har den på sista bilden.
 
Jag har inte utrustningen som behövs för att longera, nu var det lånade saker som användes, mn det skulle vara ruskit kul att kunna utveckla det lite mera och kunna använda sig mera av longering. Tyvärr har jag inte så bra plats att jag kan göra det på.
Nu är däremot åkern tagen och jag o Nellie har planer inför veckan som kommer. Tisdag så börjar vi att renovera! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0