Senaste dagarnas ridning

Tisdag
Bello var såå klockren! Han var så fantastiskt fin! Red han på en av åkrarna, värmde upp lugn och fint och sedan blev det galoppjobb. Han arbetade på så bra, gjorde fina och balanserade övergångar, kortade och längde steget, skritt-galopp och tvärtom, trav - galopp och tvärtom. Han arbetade så bra! Och han vill så mycket, märkte att han började bli svettig men körde på en liten stund till. Sedan var han dyngsur. Han fick en välförtjänt avskrittning med mig brevid. Fina hästen!

Onsdag
Blv en uteritt efter gårdagens fantastiska ritt. Testade en ny ridväg som inte alls funkade bra, så lyckades komma över till en stig som vi ridit förr, och så blev det raka vägen hem. Tog lite fri galopp på sista åkern, och nog gillade han att jag inte satte krav, flög iväg som skjuten ur en kanon :)

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8

Igår hade jag även en igenridning på ridskolan, då vi missade en för några veckor sedan. Iaf så fick jag rida Spirit, hade aldrig suttit på han förr (; Och självklart så skulle vi hoppa i sommarhagen. Taggad häst? Japp.
En aning stum i munnen, och väldigt mycket stor häst att rida ihop, annars väldigt fin. Blev lite svårt att hitta bra och rätt på hinder då han är en aning klumpig av sig (;

Ikväll åker jag till ridskolan igen och rider mitt sista pass där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0