Renar och Funäsdalen




Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8

Skotertur tidigt i morse, blev ingen längre tur då E märkte att skotern sin gick konstigt, och när vi var några hundra meter från stugan så tar det tvärstopp. Remmen eller vad det heter hade gått sönder och var helt slut. Så tillbaka till stugan efter att ha lånat Jonas rem för att få hem skotern. Kolla hur stor skadan var och så blev det bilåkande större delen av dagen för att ta oss till Funäsdalen och tillbaka och köpa det som behövdes. Som den vanliga tur vi har så var det så klart lunchstängt när vi kom dit. Så bolaget, Konsum och fika han vi med innan det vi behövde köptes.

På vägen över Flatruet - det fulaste namn jag hört - så såg vi en massa renar. Typ 200 st eller flera. Helt sjukt! Har inte sett så många renar förut, inte på samma ställe. Var snabb upp med kameran och fick lite bilder.

När vi var in och köpte remmen till skotern hörde jag en bekant röst bakom mig. Då står självaste Frida där, som jag känner från ridskolan. Hur stor är chansen att man träffas på samma affär när man är i fjällen? Inte stor alls. Lite kul sådär (;

Väl tillbaka var det snabbt på med remmen och så iväg på en tur. Vi har åkt en massa och jag har inte ens koll på vart vi tar vägen, jag bara åker med (; Senare så fick även jag fortsätta min övningskörning. Ingen dikeskörning denna gång, haha.

Hemmagjord pizza till middag och nu är det soffläge som gäller (;

Kommentarer
Postat av: Frida

Lite sjukt att vi träffas 50 mil hemifrån, när vi aldrig ser varandra hemma ;)

2012-03-28 @ 19:23:04
Postat av: my

gillar sista bilden skarpt :D

2012-03-30 @ 22:02:36
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0