Equipe Fotografer

Något som jag inte förstår är hur det kan finnas så många fotografer som samarbetar med Equipe, men ändå ser jag inga fotografer på de tävlingar jag tävlar, eller vistas på. Hur kan det komma sig?
Är man inte med i Equipe för att man ska få mera reklam, lättare att sälja bilder och komma ut på tävlingar? De fotografer som finns tycker jag är ute alldeles för lite eller kan helt enkelt inte hantera kameran. Vad är de bra för? Vilken "bra" reklam man gör för Equipe...

Jag har själv försökt att gå med i deras gäng med fotografer, men har blivit nekad för att det redan finns så "många" fotografer just runt om i Uppland. Jag ser däremot ingen som fotograferar på tävlingarna, så varför tar dom inte tag och sållar bort dom som inte fotograferar? Jag har svårt att förstå deras tänk.

Jag har själv legat lågt med fotandet nu i vår, just pga att jag ska ta studenten och har mycket att tänka på. Men till sommaren och hösten tänkte jag köra igång igen, komma ut på tävlingar och göra lite reklam för mig. Då är Equipe ett smidigt sätt att marknadsföra sig på, men ännu en gång blir man nekad för att det finns för många oseriösa fotografer med i deras verksamhet.

Equipe får göra som dom vill, jag säger inte att någon är sämre än den andra, jag tycker bara att dom bör ta in fotografer som faktiskt anstränger sig för att ta sig till tävlingar och fotografera.

Detta är min åsikt, och ni får ha en annan, så om ni respekterar min, så respekterar jag er åsikt. Tack.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker absolut att du ska ta upp din fottning , jag älskar din kort och du är sjukt ducktig på att ta kort :)

2012-05-05 @ 18:10:22
URL: http://brusboskogen.blogg.se/
Postat av: Linda

Tror du klarar dig bättre utan Equipe faktiskt, har för mig att de tar ut rätt saftig provision... Du är så bra ändå!

2012-05-05 @ 20:32:13
Postat av: Cilla

Håller med, har själv sökt dit och blivit nekad, kollade igenom deras fotografer ifrån Uppland och en av dem hade bara fotat 1 tävling för längesedan. Ganska osmart av dom att ta in folk som inte är engagerade och oseriösa.

2012-05-07 @ 15:13:49
URL: http://www.W-FHOTO.se
Postat av: Amanda

håller meeed. Lixom högbospelen som ändå var en bra stor tävling, de stod att de skulle va fotograf där men va de det? neeeeeeeeee -.-

inte vart på nån tävling jag vart på, riktigt tråkigt. när de är så himla många fotografer (många suger men endå) så borde de visas lite mer..

2012-05-08 @ 16:33:49
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Julia Samuelsson

Håller med dig fullt ut. Det är väldigt många som inte åker i väg och fotograferar. Varför inte ge dom som vill chansen istället!

2012-08-30 @ 15:19:42
URL: http://www.jjuliachristina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0