Brun pålle med grå man


Efter att ha jagat häst i hagen, halvt blivit duschad när man spolar av honom och en galen ridtur är jag nu klar i stallet. Galet.

Min snälla lilla häst vägrade att komma in från hagen idag. Ni kan tänka er hur glad man blir med världens lervälling till hage. Väl ute ur hagen skulle jag spola av benen på honom, och blev nästan duschad själv. Kul kul.
På med allt och iväg på ridtur, valde att rida på åkern då den inte är lika blöt längre och jag inte har någonstans att rida. Han travade på bra och sökte sig neråt väldigt fint. Men så kom galoppen och hästen typ exploderar. Det går typ full fart framåt. Haha! Gjorde en halt och sen var det bara att börja jobba med galoppen. Efter en massa volter och halter från galoppen lyssnade han bättre. Gjorde väldigt fina förvända galopper!
Travjobbade honom en sväng sedan och klockrena skänkelvikningar! Duktiga söta lilla häst :D
 
Sedan hade jag en häst som det nästan rann svett av. Japp, det var krävande arbete idag tyckte han (;
 
För övrigt hade jag på mig min nya söta mössa från Hööks och JH collection! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0