Nytt möter gammalt

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Vår nya skottkärra! Och den gamla (; Haha! Välanvänd.se av den gamla kärran, minst sagt. Så vi hoppas att den nya håller lääänge :)
 
Har ridit en sväng på min lille herre, satte på gramanen för att jag ville träna min sits. Och för att ha ridit på graman 4 gånger varav 2 för Uffe på träning så accepterar han den bättre nu. Han sackar mer än gärna, men om man inte tar i den så tidigt så går det bättre. Och sen är det bara att rida framåt.
Idag var det träning av min sits, så bene skulle vara stilla, hälen nere, blicken rakt fram och händerna stilla och låga. Ha en följsam sits och vara rak i ryggen. Ja ni ser vad jag har saker att träna på, men övning ger färdighet. Så efter uppvärmning gick vi in på lite skänkelvikningar och sedan blev det galoppjobb i form av att jag ska rida rätt i övergångarna. Och det var vad vår träning såg ut som (;
Förutom 3 rådjur och en hare så var vi ganska ostörda ute på åkern (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0