Din jävla astma, du är besegrad!

Har varit till akademiska sjukhuset idag, och jag gick nästan gråtandes därifrån. Jag kan inte beskriva känslan som finns när läkaren säger, "Du har varit undermedicinerad, detta löser vi. Vi provar denna medicin och så får du komma in igen för en koll. Om det inte passar så hittar vi något annat så allt blir bra."
Jag tror inte att någon anar hur otroligt skönt det är, jag blir äntligen tagen på allvar på ett sjukhus. Har aldrig hänt tidigare typ. Har världens bästa läkare nu, så jäkla skön och trevlig! Lyssnar och frågar, men samtidigt förstående. Så fort jag pratat klart så säger han, "Jag tror jag vet vad problemet är". Förstå vilken ren lycka det är att höra det!
 
Efter att jag fick reda på att jag har vinterastma, skulle gilla läget och leva med detta och inte bli tagen på allvar så försvann allt. Orkade inte med mera, om man inte gillade vinter innan detta, så gjorde det absolut inte allt bättre. Och jag älskar att säga det, för nu ska allt bli bra, aldrig mera hosta, aldrig mera svårandas, aldrig mera störande, aldrig mera jobbigt, aldrig mera. Aldrig.
 
Din jävla astma, du är besegrad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0