Bommar i ridhuset

Mobilkamera
 
Red till ridhuset i ishalkan, jag har en bra smart häst som sicksackar mellan isfläckarna.
Men inte var det någon nöd på min häst inte när bommarna skulle fram. Så dom fick jag allt ta själv. Hon stod och tittade på, fina hästen!,
Och när hon ändå stod stilla så mycket, så tog jag en liten outfitbild på henne, så jag kör igenom hennes utrustning.
 
Träns - Hööks
Pannband - Kyro Riding gear
Martingal - okänd
Sadel - Prestige
Schabrak - HV Polo
Benlindor och bakskydd - Hööks
 
Och själva ridpasset gick strålande! Började med övningen timglaset, hade 2 bommar på medellinjen och red skänkelvikning in och ut från dom ett par gånger. Hade även 2 galoppbommar på en långsidan med 21 meter i mellan. Red volter över bommarna först i galopp. För att sedan rida rakt igenom och göra volter igen. La sedan ihop detta till en liten bana, med först skänkelvikning in till travbommarna, skänkelvikning ut till sargen igen för att där fatta galopp och galoppera över bommarna med volt över varje. Allra sist, när jag upprepat detta 2 ggr i varje varv och allt kändes bra, red jag över galoppbommarna på så många galoppsprång och sedan så få som möjligt. Kul kul! Travade sedan av för att plocka undan och rida hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0