Kaoset i snöstormen

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Och så var jag upp till stallet igen. Snöstorm ute, och jag som hade tänkt att rida, dumt av mig att inte rida när jag var upp i morse alltså. En dyblöt dam hittade jag i hagen med ett täcke som det börjat rinna in vid halsen, inte så konstigt då vinden vände hela tiden och det snöa kraftigt. Så in med henne, på med 2 st fleecetäcken, en över halsen och den andra på kroppen. Stackars häst.
 
Borstade och pysslade med henne en stund för att när hon torkat slänga på det nya täcket med hals, för invigning av det i stormen. Och så blev det ut en stund till. Jag kommer antagligen att åka upp 2 ggr till, en för att ta in henne och den sista för att ge henne mera mat för natten. Sånt är livet med häst, och att ha häst i Sverige med snöstorm...
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr

Hej! :)
Var gärna med i vår bloggtävling där du kan vinna 3 fina priser värde, blandannat ridstövlar!
http://ponnydressyr.se/2013/december/bloggtavling.html#comment

2013-12-07 @ 21:29:50
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0