Läget i stallet

 
Stallet i morse, släppa ut hästar och försöka mig på en ridtur men snön har i natt fallit och det var bara att glömma ridturen på en obroddad häst. Så jag skulle försöka brodda som inte gick nå bra och jag måste nu hinna till Hööks innan jobbet. Inte den bästa morgonen alltså.
 
Och så ska hon vila i morgon också då gamla ägaren kommer och rakar den lilla damen så hon slipper bli så svettig vid varje pass. Skönt! Så jag hoppas att jag har tillräckligt med täcken för en vargavinter som det nu ska bli, alltså den kallaste vintern någonsin, och jag ska ta och raka min sötnos. Illa alltså, men det blir väl att köpa sig ett tjockare stalltäcke när det går ihop sig med pengarna. Vet redan vilket jag vill köpa, visar det senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0