Nyrakad dam

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
I torsdags blev min fina dam rakad, en halvrakning av Emelie. Tack så mycket! Sedan har det varit mycket jobb för min del och idag skulle det bli ridning igen. Jippie sa jag! Men så hörde jag aldrig det dära 4e klonket av skorna när Corona trampar in i stallet.
 
Jag orkar verkligen inte... Ännu en tappsko, bara för att jag ska iväg på dressyrträning i morgon och jag kan inte ringa hovis förrän i morgon. Alltså jag hatar livet. För mycket jobb, klantigt av mig att ta extrapass och så detta. Nu kan jag inte ens rida...
 
Jag red även en sväng i torsdags efter rakningen, och det tyckte damen var så oerhört roligt att hon mer eller mindre började passet med rodeo. Så det var bockningar, kosparkar, skjuta rygg, slänga med huvudet och bara ha sjukt kul. Tyckte Corona. Som tur var hade jag gramanen på då jag förstod att hon skulle vara pigg, men inte såhär pigg. Haha, hon är bra fin min älskade dam!
 
Och när jag får en ledig dag ska jag försöka hinna med att göra en massa, och ta mig till Ryttarstugans rea (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0