Bra ridning blir ett bra pass

Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Första dagen utan kryckor idag! Galet vad glad man blir av något sånt. Så idag blev det en lång dag i stallet. Mockade och gjorde klart innan jag tog in min egen donna helt själv. Senaste dagarna har någon annan fått hämta henne i hagen. Så skönt! Så stod och fotade henne ett tag innan vi gick in. Borstade och pysslade länge. Sadlade och gjorde mig klar för att rida iväg en sväng. Och Corona valde höger vid stallet och så bara skrittade vi iväg. Och det slutade med att jag hamnade i ridhuset. Kanske inte det mest genomtänkta, det bara blev så.
 
Jag började med att rida skitdåligt, men efter ett tag så fick jag tag i ridningen och började göra rätt. Och då j*klar hände det grejer med damen. Så otroligt fin hon blev! Hon gjorde fina serpentiner och avslutade med perfekta övergångar mellan skritt - galopp och galopp - skritt. Fin fint!
 
Pratade även med stallägaren för att kolla kostnader osv, inget bestämt men kanske. Jag ska bestämma mig hur jag vill göra och sedan är det bara att ringa ett samtal och C flyttar. Men det är inte lätt alltså, hur man ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0