En tur till ridhuset

 
Idag blev ridningen inomhus, då jag red bort till ridhuset för att ha lite bomövningar. Damen höll sig i skinnet men tyckte det var extremt roligt att så ha bomarbete igen. Däremot blev det inget längre pass men det kommer flera gånger.
 
Hade en linje på långsidan med 2 bommar  med 21 m i mellan. På ena kortsidan travbommar på volt.
Började med travbommarna och fick tragla en stund då jag inte fick igenom vänstersidan. Fick henne inte rund och ta min vänsterskänkel till en början men efter mycket sidvärts och check av gas och broms föll det på plats.
 
Sedan blev det galoppbommarna som vi dessvärre inte han göra så mycket med men vi valde att avsluta när rätt antal språng var mellan bommarna och jag hade fått träna på avståndsbedömningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0