Stark, överambitiös och utmattad ryttare

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Denna donna, visade idag att hon minsann inte tyckte om att gå lugna och tråkiga pass. Så idag körde hon slut på mig, först. Det ända som hände med henne var att hon blev svettig. Och resterande var likadant.
 
Hon var otroligt stark, redan från början och det gav sig inte efterhand heller. Men ju längre jag red och gjorde massa olika övningar för att hon skulle få tänka och bromsa sig själv, ju mer ambitiös blev hon. Så en kombination av stark och överambitiös var inte allt för roligt. Och mitt i det kom lite rodeo. Då jag inte orkade hålla henne och helt enkelt höll i henne för mycket.
 
Som jag har kämpat, men jag fick ge mig först. För jag orkade inte längre. Dumt men vad ska man göra när hästen kör slut på en. Hon kunde inte ens skritta av då hon bara taktade och travade. Helt galen ponnyhäst. Jag förstår att hon har grymt med energi, men jag hade inte trott att allt skulle komma på en gång. Så nu har jag något att kämpa vidare med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0