Basic övningar på ängen

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Tidig morgon i stallet, Corona var inte utsläppt än så jag tog mig an bråkstaken och försökte göra henne i ordning för en ridtur direkt på morgonen. Satt upp efter ett tag med snurra runt på stallgången och gnäggningar. Matte skulle döda henne om hon inte fick gå ut i hagen. Punkt.
 
Red på en av ängarna runt stallet och bara lossade henne, gjorde en massa basic övningar och tempoväxlingar. Hitta balansen och hålla tempot. Så fin tjej! Efter ett tag så slappnade hon av fint och höll samma tempo och formen var väl sisådär men den var kanske inte det viktigaste. Men hon sökte sig neråt mera och mera eftersom passet gick.
 
Nu är även maskkontrollen inskickad, hoppas på ett snabbt svar så att jag kan ställa henne i gräshagarna så fort som möjligt! Och tyvärr är det nog att börja täcka snart igen, dessa flugfän.
 
Han med en snabbis att prata med Angelika i stallet med, så lite dressyrträningar ska snart sättas in. Första dressyrtävlingen är ju på intågande. Skrämmer livet ur mig ett par gånger om varje gång jag tänker på det. Men men, jag får absolut inte avanmäla enligt många. Så det blir väl att åka dit och skämma ut oss. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0