Glad dam fick hoppa ute

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag var det hoppning på schemat. Och det utomhus! Wiho! Jag vet inte vem som var gladast, jag eller Corona.
Jag valde att ställa upp två räcken på varje kort diagonal och sedan en oxer på långsidan. Började att hoppa fram över det rosa hindret som då var ett kryss. Rullade på några gånger för att sedan ta vänster galopp och vända upp på räcket med muren under. Och jag satt väl i andra tankar för helt plötsligt stannade Corona och hoppade åt sidan. Typiskt. Tog om det igen och hon kollade inte ens.
 
Efter att ha hoppat igenom några gånger på låga höjder, även oxern, så blev det avsittning för att höja och lägga upp krysset till ett räcke. La alla hindren på ca 80-90 cm. Var inte ute efter att hoppa höga hinder, bara att hitta känslan och ridningen. Hoppade allt som en bana, Höger galopp, vända upp på muren, byte över hindret och komma ut i vänster galopp och vända upp på räcket för att avsluta med oxern på långsidan. Sedan la jag till efter oxern att hoppa muren åt andra hållet och få en kort sväng efter hindret och ta räcket efter likadant.
 
Hoppade lite olika banor och i båda varven. Mycket kul! Corona hoppade och for, tyckte livet lekte och skulle absolut inte bryta av till något som gick saktare än galopp.
Det kändes otroligt bra! Jag ska bara tänke på att ta halvhalterna tidigare och att rida nogranna vägar, ha henne mellan hand och skänkel så att hon inte abra springer iväg för mig. Så kommer detta att bli galant!
 
Nu är det knappt en månad till första tävlingen... Ångest över vad vi ska klä oss i. Hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0