Longering och bockningar

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8 & Tamron 70-200/2,8
 
Idag var det tajt med tid i stallet, börjar tidigare på jobbet. Så det blev endast lite longering och sedan fick hon galoppera fritt på ridbanan. Och det tackades och togs emot med öppen famn. För hon sprang, och brallade och bockade och allt vad det var. Tills hon såg att hundarna på utsidan av ridbanan börjar leka och hon springer till mig och fjantar. Haha. Min gamla dam kan hon.
 
Hon börjar att bli så fin i kroppen nu med, så kul! Och så tänkte jag höra med Matilda om hon kan lära mig att tömköra, så  att det blir lite mera motion än longeringen dom dagar jag har lite mindre tid.
 
Blåste ute gjorde det med, så min dam fick gå ut med regntäcke så att hon inte ska blåsa bort från hagen. Men har även funderat på att det är nog snart att börja med flugtäcken, buhu. Minusgrader ska det bli under några nätter framöver, så damen blir fin täckad i rött om nätterna och lila på dagarna. Så får det bli tills sommaren bestämt sig för att stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0