Dessa äckliga ägg...

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Detta har jag hittat på Corona, i princip varje dag den senaste veckan. Usch och fy, för dom. Får sitta länge och skrapa innan alla är borta. Och så petig som jag är så ska alla bort innan jag känner mig klar.
Det ända som jag vet funkar bäst är ryktsten, någon som hört att annat är bättre?
Det funkar men tar lite tid. Naglarna är ju ingen höjdare då mina just nu är typ, obefintliga..
 
I alla fall så måste dom tas bort, för gör man inte det så kläcks äggen till slut och det är inte bra om hästarna får i sig dom. En annan i stallet berättade att dom som borrar sig in i hästarnas tunga och gör som gångar där. Fortsätter sedan till tandköttet för att sist hamna i magen och det kan ta lång tid innan det upptäcks. Och detta ska såklart inte hända min älskling så jag skrapar varje dag...

Kommentarer
Postat av: Liza Morrison

Jag har tidigare även jag använt ryktsten, men gått över på ryckkniven då den funkar ännu bättre. Bikarbonat och vatten har jag även provat och det funkar, efter jag tagit bort dom tar jag på rikligt på pälsglans, silicondroppar eller vaselin så kan dom inte fästa igen.

Svar: Pälsglans var smart! Har testat det nu så får hoppas att det håller i sig :)
Linda Enarsson

2014-08-09 @ 13:27:39
URL: http://teammorrison.blogg.se
Postat av: Matilda

jag hade samma problem men nu är figges ben indränka i pälsgalns så då kommer dom inte tillbaka. jag tog bort dom med mina naglar och med ett rakblad.

Svar: Smart! Jag har provat med pälsglans så jag hoppas det funkar :)
Linda Enarsson

2014-08-11 @ 16:59:07
URL: http://wibbans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0