En djungel av täcken

 
Mitt i den varmaste sommaren, så sitter jag och kollar vintertäcken. Mer eller mindre normalt, kan man väl säga.
Jag har spanat in Horsewears olika täcken och försöker göra för och nackdelar med alla. Och det slutar med att de flesta täckena är för dyra. Tråkigt.
Men ett vintertäcke med minst 350 gram, tillhörande hals och kompitabel med liner systemet, ska in i Coronas garderob innan vintern är här. Frågan är som sagt vilken?
 
Har kollat på Rambos tre olika varianter, Vari-layer, Supreme och all-in-one. Men det pekar ändå mot Amigos bravo täcke då det är så stor prisskillnad på alla täckena. Men Amigo täcket finns bara i helst svart och den färgen har jag redan på mitt mediumtäcke...
 
Och då vill ni säkert veta varför jag inte vill köpa ett till svart täcke. Jo det är så att jag står i ett stort kollektivstall med 15 hästar i, alltså 15 olika personer som ska täcka av och på i vinter. Och har man då olika färger på täckena är det lättare att skriva på Coronas boxtavla att hon ska ha det gröna, blåa, svarta, röda osv täcket istället för att skriva. Byt det svarta till det svarta. Så för att underlätta för andra i stallet vill jag gärna ha olika färger på alla täckena. Och så vill jag alltid ha roliga färger då det livar upp det trista vintermörkret!
 
Jag vill köpa Rambo Supreme, men det är priset som avgör om det blir de i slutändan. Jag hoppas på bra löner framöver!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill tipsa om ett vintertäcke jag har. Helt suveränt och outstanding!
Bra pris också.
http://www.skovderidsport.se/hast/tacken/utetacken/shire-stormcheeta-combo.html

Sitter jätte bra, väldigt varmt och super snyggt!

Svar: Tack för tipset! men anledningen till att jag vill ha Horsewear är för att kunna bygga på tjockare täcken med liner under :)
Linda Enarsson

2014-08-07 @ 12:47:20
URL: http://www.ttie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0